György László azt követően nyilatkozott az MTI-nek, hogy a programban részt vevő hetedik osztályos diákokkal és egyetemista mentoraikkal beszélgetett a helyi általános iskolában. Kiemelte: a programot azért indították útjára, hogy a munka- és továbbtanulási lehetőségektől távoli településeken élő fiataloknak 14 éves korukban ne jelentsen nehézséget az iskolaváltás, az azzal járó rendszeres utazás és a beilleszkedés. Hozzátette: a tapasztalatok szerint leginkább ezek felelősek a középiskolai lemorzsolódásért.

Közölte: a mostani tanévben Borsod, Szabolcs, Hajdú-Bihar és Baranya megyében harmincöt településen működik a program, amelynek keretében mintegy 200 egyetemista mentorál 800 általános iskolás diákot.

Ismertetése szerint a kezdeményezéssel a kistelepülésen élő fiatalokat támogatják tanulmányaik sikeres elvégzésében, látókörük szélesesítésében, a tudatos iskolaválasztásban. A diákok mellé szegődő egyetemista mentorok feladata, hogy megmutassák a diákoknak a településen túli világ lehetőségeit, például a szakképző intézményeket, a középiskolákat, a különféle munkahelyeket, hogy lássák, hányféle foglalkozásból és mennyi jövőből választhatnak.

Az államtitkár úgy vélekedett, már most is érzékelhető hatása van a programnak, hiszen a gyerekeknek mentoraik segítségével olyan élményekben van részük, amelyekben korábban nem volt, és az elmúlt hetekben olyan helyekre jutottak el, ahová kevesebb esélyük lenne.

„Jó érzéssel hallgattam a mentorok beszámolóit és a diákok visszajelzéseit, akik az eddigi programokat kiválóra értékelték. Jártak egyetemi kollégiumban, konditeremben, középiskolában, high-tech gyárban, részt vettek vadászrepülő-pilóta szimuláción és még sorolhatnám” – fogalmazott az államtitkár.

A véméndi látogatás során a gyerekek karácsonyi ajándékul a Pál utcai fiúk egy-egy példányát kaptát, a kötetbe az ITM dolgozói írtak személyes üzeneteket az olvasás élményéről. Volt, aki megosztotta, hogy Budapestre költözésekor első dolga volt megnézni a grundot, más a barátság fontosságára hívta fel a figyelmet, illetve a gyermekkori álmok megvalósítására buzdította az olvasókat, de olyan is akadt, aki javasolta a diákoknak, hogy kérjék meg mentoraikat, látogassák meg együtt a könyv helyszíneit, például a Füvészkertet.